♥ Dag 1 – Presentera mig själv.

Då börjar vi väl då.

Jag heter då Amanda Gunhild Stina Lönneborg.
eller nu för tiden heter jag det, jag la till stina i sommras.
jag gillar nästan allt och alla.
jag gillar människor och sedan så är jag en knäppis.
min häst är fin och mina vänner är fina

jag var född i lund 10 september 1995.
när jag var 3 år så flyttade vi till färjestaden.
när jag fick en syster så flyttade vi till arontorp där vi bor nu.

jag var ganska högljud och frammåt som unge, ganska orädd.
kunde prata med allt och alla och hade en mycket lustig
fantasi, kunde fantisera om allt och alla.
men när jag var ca 9 år blev jag ganska osäker.
och vågade aldrig fråga om saker och blev ganska feg.
började tycka ganska illa om mej själv.

jag hatade skolan i hela mellanstadiet.
jag ville verkligen inte göra läxorna och brydde mej
inte om vad jag egenkligen gjorde,
var ganska elak mot andra och elak mot det lärare jag inte tyckte om.
och jag blev själv illa behandlad av folk.

2008 flyttade vi till dubai, det förändrade mitt liv ganska mycket.
jag kunde lite engelska eftersom att jag hatade engelska i skolan.
jag var väldigt osäker och kände mej väldigt ensam.
jag hamnade i fel gäng och blev utsatt för saker som jag inte ville.
var liksom svansen som följde med och såg till så att ingen kom.
att jag fick skiten om det gick fel.
jag blev självskade glad o skar mej.
men jag det fanns folk som fick mej på andra tankar,
jag skaffade nya vänner och fick en trevligare miljö.
satsade mer på skolan och lärde mej det man skulle,
men jag var fortfarande osäker och självskade glad.
jag fick prata med kuratorn i skolan och en annan utanför.
jag tyckte dom var dumma och ville inte prata med dom.

livet rullade på, jag blev säkare i mej själv och
umgicks bara med dom som gjorde rättt.
men jag ställde ganska höga krav på mej själv är det gällde
skolan men det visade sej i mina betyg  så jag var glad.

nu 2010 flyttade vi hem igen.
jag är glad för att vi är hemma, men jag är väl fortfarande osäker.
jag satar fortfarande hårt på skolan och försöker få så bra betyg som
jag bara kan i alla ämnena.

jag spenderar mycket tid ute.
jag är nästan aldrig hemma vilket jag tycker mycket om.
jag är mer social nu än förut och spenderar inte lika mycket tid
på att sitta och fundera på alla möjliga olika saker.

jag tror jag är lite dator beroende.
och jag gillar att vara ledare i kyrkan.

thats me foks (:





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0