Amanda tänker på viktiga saker.

jag säger alltid vad jag tycker om någon säger något.
jag brukar aldrig hålla med bara för att.
jag kan stå upp för det jag själv tycker.

så nu kommer min åsikt och hur jag ser på folk som dömmer.

det finns folk som dömmer efter utseende eller kanske klädstil.
men jag hatar det, när människor delar upp andra människor
i grupper dom tycker mer eller mindre om.
vi är alla människor , alla skapade med lika rättigheter i denna värld.
spelar ingen roll om man är svart eller vit . gillar korta kjolar eller slitna jeans lixom.
visst kan man tycka olika om folk,
men att dela in dom och hata gruppen bara för att dom går under en speciell kategori.
det är rasistigt men inte lika hårt så i sverige kallar vi det för att dömma folk.

det finns folk som kan säga att alla "emos" ska klä sej svart , skriva dikter , bara vara tillsammans med andra emos men det är inte alls sant.
och bara för att jag har svart hår och har ärr på mina armar , inte är jag emo för det.
och bara för att ******* har fluffigt hår och brunkräm så betyder inte det att hon är en fjortis.

vi är alla individer och dela in folk i grupper är bara fel.
att man inte kan lära känna människan först utan att man dömmer efter utseende.
eller något annat som dom själva inte tycker om.
jag hatar det.

folk ska få vara sej själva , spelar ingen roll hur dom vill vara.
självständighet, jag tycker om folk som vågar vara annorlunda och våga stå emot
vad folk säger tycker och gör.

visst jag kanske inte alltid kan hålla mej undan grupptrycket,
men bara för att jag umgås med vissa personer betyder det inte att jag måste vara som dom.
bara för att dom driker och röker betyder inte det att jag måste göra det själv.
det betyder ju inte att jag inte kan vara vän med dom.
vi är lika accepterade allihopa.

så är jag emo då ,för att jag har ärr på mina armar och känner folk med mycket kajal och svart hår?
är jag en tönt för att jag är kristen och gillar att gå i skolan?

vem är tönt och vem är cool?

alla är lika värda.
spelar ingen roll.
för att det är sanning.


           



texten får ingen ta utan att fråga för den är min.
och eftersom att det är mina åsikter tycker jag inte folk ska kopiera alls.
ville inte nämna några namn så personen blev *******.


Kommentarer
Postat av: Anonym

Roligt att du ville vara med! :D

Är allt bra med dig idag då?

2010-09-01 @ 10:47:25
URL: http://conler.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0